Tiparele pe care le stabilești chiar în acest moment vor avea un impact asupra sănătății, productivității, securității financiare și fericirii tale în viitor.

Atunci când te-ai trezit azi dimineață, ce ai făcut mai întâi? Ai făcut un duș, ți-ai verificat e-mailul și pe urmă ți-ai luat o gogoașă în drum spre muncă? Ai mâncat o salată sau un burger la prânz? După muncă, ai fost la sală sau doar ai mâncat cina în fața televizorului sau cu telefonul în mână?

Multe dintre alegerile pe care le faci zilnic s-ar putea să se simtă ca fiind rezultatele unor decizii bine gândite, dar nu e așa. Ele sunt obiceiuri. Cu toate că fiecare obicei uneori pare neînsemnat, în timp, mesele pe care le mâncăm, modul în care ne petrecem serile și cât de des facem mișcare au un impact enorm asupra noastră.

Acest lucru se întâmplă mai ales în jurul vârstei de 20 de ani, atunci când multe dintre obiceiurile noastre sunt deprinse. Câți bani câștigi, cât timp petreci cu prietenii și familia, cât de bine funcționează corpul tău mulți ani de acum încolo – toate acestea, în multe feluri, sunt produsele obiceiurilor pe care le construiești azi.

În ultimul deceniu, am învățat cum se formează obiceiurile și de ce ne este atât de greu să le schimbăm. Acum știm cum să creăm obiceiuri bune și cum să le schimbăm pe cele rele. Pentru a înțelege modul de a crea obiceiuri – cum ar fi un program regulat de antrenament – trebuie mai întâi să stabilești indiciile și recompensele potrivite.

Cercetătorii au studiat 266 de indivizi, dintre care majoritatea se antrenau de cel puțin trei ori pe săptămână. Aceștia au găsit faptul că mulți au început să se antreneze dintr-un impuls, sau pentru că și-au dorit brusc să scadă în greutate sau pentru a scăpa de stresul cotidian.

Cu toate acestea, motivul pentru care au continuat să se antreneze – motivul pentru care antrenamentul a devenit un obicei – a fost un indicativ precis împreună cu o recompensă specifică. Dacă vrei să faci mișcare în fiecare zi, este esențial să alegi indicative simple, cum ar fi să te înscrii în avans pentru antrenamentele CrossFit în același interval orar sau să îți pregătești geanta cu echipament cu o seară înainte, pentru a nu fi nevoie să cauți sau să uiți schimburile și adidașii de dimineață.

De asemenea, ai nevoie și de o recompensă specifică. Notează-ți recordul personal pe hartie sau reușitele tale dintr-o zi, numărul de kilograme pe care l-ai pierdut în fiecare lună sau ziua în care ai făcut prima ta tracțiune sau îndreptare. În acest fel, îți înveți creierul să asocieze exercițiile fizice cu o recompensă. În cele din urmă, creierul tău se va obișnui să primească recompensele asociate cu exercițiile fizice.

Mai apoi, în timp, te vei înscrie automat la clasele de CrossFit în avans, pentru a continua să te bucuri de îmbunătățirile vizibile aduse nivelurilor tale de fitness, energie și încredere în sine. Aceste indicative, împreună cu formarea unui obicei, vor declanșa o dorinta pentru recompensele inerente antrenamentelor CrossFit.

Timpul pentru a crea obiceiuri sanatoase este ACUM.