Oamenii practica CrossFit din diverse motive: pentru a slabi, pentru a deveni mai puternici, probleme de sănătate și multe altele.

Peste un deceniu, CrossFit a livrat rezultate mai rapide și mai eficiente decât orice alte metode de antrenament din lume. Dovezile sunt foarte clare.

 

In ceea ce priveste fitness-ul, CrossFit se refera la cele 10 abilitati de pregătire fizică generală (GPP) si anume: rezistența cardiovasculară / respiratorie, anduranță, forța, flexibilitate, putere, viteza, coordonare, agilitate, echilibru si precizie.

 

Multe cuvinte de tinut minte. Asa ca, sa ne amintim numai unul: SANATATE.

Cu totii vrem sa fim SANATOSI. Pentru noi insine, pentru familliile noastre, pentru copiii nostri.

Si acesta este scopul pe care îl urmărim prin programele noastre pentru antrenamentele voastre zilnice.

 

De aceea nu facem ceea ce fac majoritatea afilierilor de CrossFit:  “o parte dedicată de forță" (de exemplu 5 seturi de cate 5 repetaro de indreptari grele) în fiecare zi înainte de WOD (antrenamentul zilei).  Acest lucru arată și se simte foarte bine. Obisnuiam sa facem si noi asta.

 

Logica defectuoasă este: "Membrii noștri nu sunt suficienți de puternici pentru a face antrenamentele așa cum sunt precizate,  așa că trebuie să îi facem mai puternici, fiindcă nu vor deveni mai puternici făcând varianta mai ușoară a antrenamentului." Prin urmare, avem nevoie de o abordare bazată pe forță pentru a-i aduce acolo - corect?

 

Absolut greșit.  Scopul nostru NU este acela de a pregăti membrii Replay CrossFit sa faca îndreptări cu 226 de kilograme.  Dacă te antrenezi corespunzător în CrossFit, nu ar fi recomandat să ridici o astfel de greutate, pentru că te vei accidenta...in cele din urma.  În ciuda concepției generale gresite, CrossFit NU este un club de haltere. Unii oameni nu vor fi de acord cu noi, dar vă asiguram- nu este.

Prin programul nostru de antrenament general, noi nu pregătim membrii noștri pentru o competiție precum CrossFit Games.

Scopul nostru este să aveți parte de un antrenament extraordinar in fiecare zi.  Faceti-l si treceți mai departe la un alt antrenament extraordinar în ziua următoare. Fără accidentări. Fără accidentări. Fără accidentări.

Starea finală pe care dorim să o realizăm, pentru o persoană obișnuită care practica CrossFit, este ca aceasta să ajunga la 80 de ani, cu mobilitate deplină și forța pentru a trăi o viață sănătoasă și independentă. Cu alte cuvinte: LONGEVITATE.

 

Acestea sunt scopurile noastre: SANATATE & LONGEVITATE.

 

Desigur, este greu să te gandesti la asta cand ai numai 28 de ani. Vrei doar să fii mare, puternic și rapid.

Dar, adevărul este acela că vrem cu totii să trăim mai mult, să fim mai sănătoși și mai productivi.

De aceea, nu vrem să ne supraîncărcăm atleții. Deoarece mai puțin este mai mult.

 

Pentru competitorii regionali CrossFit este foarte diferit- trebuie sa reușești să faci 14 Muscle Up-uri consecutive pentru baieti si 9 pentru fete.

Pentru partea de forță - ar trebui sa faci un smuls cu 111kg și un pus la piept si aruncat cu 136 kg.

Trebuie să ai această forță, precum și un timp de 2:29 la Fran. ("Fran": 21-15- si 9 repetari de Thrusters cu 43 de kgs si Tractiuni contratimp).

Acesta este nivelul de fitness pe care majoritatea competitorilor care participă la Regionals îl au.

 

Dar membrii noștri obișnuiți nu vor să meargă la jocurile CrossFit.
Sau nu stim noi :)

Deci, ceea ce ar trebui să urmăriți este o bună condiționare. Aceasta are cei mai mulți indicatori pentru o stare bună de sănătate, în comparație cu antrenamentul strict de forță (procentaj redus de grăsime corporală, musculatură bine dezvoltată, tensiune arterială scăzută etc). Vă va ajuta să trăiți mai mult.

Condiționarea fizică bună vă va aduce cu siguranta pana la vârsta de 80de ani...o genuflexiune cu 408 de kg nu o va face.

Forța este importantă și iubim halterele fiindcă vorbesc adevărul. Ușor de văzut dacă devii mai puternici. Fierul nu minte. Aca ca incorporam exercitii cu bara dar nu in fiecare zi.

 

Ne uităm la fitness care este transferabil în lumea exterioară.

Membrii noștri obișnuiți vor avea un nivel de fitness ridicat 10 ani de acum înainte, indiferent dacă au 28 sau 58 de ani.
Ei vor fi potriviți pentru VIATA.

 

Acum stiti. Pentru asta ne pregatim. 

 

Ps: Această postare a fost inspirată de un podcast cu Ben Bergeron (https://www.youtube.com/watch?v=fqOKrz00Rd80)  pe care vă invităm să îl vizionați.