“Voi deveni masivă (îmi va crește masa musculară).”

“Mă voi răni.”

“Nu sunt suficient de în formă pentru CrossFit.”

Proprietarii sălilor și antrenorii experimentați au auzit aceste mituri de ani de zile și au descoperit modalități de a le spulbera, ajutând oamenii să se confrunte cu temerile și nesiguranța din acest proces.

ALT TEXT

Cu CrossFit, probabil că veți fi mai puternici și mai bine pregătiți, nu mai grei/ masivi. (Ruby Wolff / CrossFit Journal)

Mit: "Voi deveni masivă (îmi va crește masa musculară)"

Chase Knight de la CrossFit FIF din Kansas City, Missouri, a declarat că are o experiență amplă în a se ocupa de oameni - mai ales de femei - care ezită să înceapă CrossFit de teamă să nu câștige în greutate sau să devină prea mari sau prea masive.

Un impuls al unui antrenor ar putea fi să-i asigure perspectiva că nu va deveni masivă, dar Knight are o abordare diferită. În loc să se confrunte cu mitul, el se confruntă cu temerea din spatele mitului. Uneori, el chiar spune că există posibilitatea de a lua în greutate, a explicat el.

"Nu le promit nimic. Eu spun ceva liniar de genul "Tot ce pot să spun este că corpul tău va face ceea ce va trebui să facă prin creștere naturală în CrossFit. Dacă corpul are grăsimi corporale și trebuie să le piardă, atunci (probabil) o va face. Dacă sunteți o persoană slabă, deoarece ați fost un alergător pasionat, probabil că veți câștiga masă musculară."

ALT TEXT

Chase Knight (Prin amabilitatea lui Chase Knight)

Knight oferă de asemenea exemple din viața reală despre modul în care câștigul de greutate poate fi binevenit. Acestea includ și povestea proprie: avea 160 de lb. când a început CrossFit, iar astăzi are 190 de lb. - totuși, îmbrăcămintea lui are aceeași dimensiune și acum este mai slab.

Shane Roehl, proprietarul Rivertown CrossFit din Lake Stevens, Washington, a declarat că a reușit să distrugă mitul, explicând că această masivitate este o decizie conștientă care necesită mult efort pentru majoritatea oamenilor, iar creșterea este determinată în mare parte de dietă, nu de antrenamentul în sine.

"Nu veți mânca nici pe departe suficiente alimente sau alimente potrivite pentru a obține masivitatea", a declarat Roehl că le spune noilor clienți. "Programul nostru vă va face să vă mențineți în formă” adaugă el.

Jacob Hill, proprietar al CrossFit REPdin Austin, Texas, are aceeași abordare.

El a spus le spune clienților noi că "de fapt este foarte greu să devii o persoană masivă. A fi în formă sau tonifiat necesită un tonus muscular ... dar nu veți obține o masă musculară imensă decât dacă încercați cu adevărat. "

El adaugă: "Dacă după ce ați mâncat dieta obișnuită și lucrați câteva ore pe săptămână, veți constata  că obțineți 10 kilograme de masă musculară, vă rog să ne spuneți cum ați reușit".

ALT TEXT

Facem mișcări funcționale în fiecare zi în afara sălii de gimnastică, deci este o idee minunată să învățați cum să le faceți în mod corespunzător. (Erica Livoti)

Mit: "Mă voi răni"

Frica de a se răni este uneori o nenorocire și trebuie înfruntată, a spus Roehl.

Roehl a spus că nu promite nimic, deoarece leziunile se pot întâmpla oriunde - la sala de sport, schi, drumeții, când te dai jos din pat sau în duș. În schimb, el explică că este treaba lui să ajute clientul să devină sănătos și în formă prin mișcări funcționale, variate constant pentru a reduce șansele de rănire.

"Accidentele au tendința să se întâmple atunci când oamenii încearcă mișcări pe care nici nu le înțeleg pe deplin sau nu au capacitatea de a-și desfășura activitatea datorită unui anumit fel de limitare fizică. Este treaba mea ca antrenor să vă arăt cum să efectuați aceste mișcări în funcție de abilitățile dvs. într-o manieră sigură și eficientă, astfel încât să puteți face acest lucru pentru mult timp", a spus el despre modul în care se adresează unui client nou.

ALT TEXT

Karen Clark (Prin amabilitatea lui Karen Clark)

Karen Clark, proprietarul CrossFit Amoskeag din Bedford, New Hampshire, explică, de asemenea, clienților săi că fiind din ce în ce mai în formă  prin CrossFit îi va face de fapt mai puțin predispuși la răniri.

"Mă bazez pe fundamentele CrossFit și pe continuumul Boală – Fitness (de la boală la fitness): cu cât dezvoltăm mai mult puterea și flexibilitatea, cu atât mai mult vom putea a evita o rănire gravă", a spus ea, referindu-se la continuumul Boală-Sănătate-Fitness subliniat de Fondatorul CrossFit, Greg Glassman, în 2002, articol din CrossFit Journal "Ce este fitnessul?"

De fapt, a spus Clark, cele mai multe răniri pe care le-am văzut au avut loc în afara CrossFit și ar fi putut fi evitate dacă corpul ar fi fost mai bine pregătit.

"În fiecare zi, suntem în pericol de a ne răni. Cu cât suntem mai puternici, cu atât suntem mai rezistenți la răni, atâta timp cât rămânem în limitele abilităților noastre și avem încredere în proces", spune ea clienților.

Cealaltă parte se îndreaptă către personalitatea clientului. Dorința de a fi temperat este necesară pentru a evita rănirea, a explicat Clark.

"Pentru clienții CrossFit (atleți) cu această teamă, devine o chestiune de "vă puteți lăsa ego-ul la ușă? Este dificil să echilibrați competitivitatea cu ego-ul, dar antrenorul dvs. ar trebui să fie acolo pentru a vă ajuta să reușiți."

ALT TEXT

Nu trebuie să fii în formă ca să începi. Trebuie să începi să fii în formă. (Jeff Rhode)

Mit: "Nu prea sunt în formă"

Antrenorii spun că spulberarea mitului  "nu sunt destul de în formă" se bazează, în mare măsură, pe educarea clienților cu privire la procesul exact prin care vor trece, dacă se vor alătura.

Pentru Chris Collins de la CrossFit Basingstoke din Four Marks, Hampshire, Anglia, educația începe din momentul în care clienții intră pe ușă.

"M-am confruntat cu aceasta (mit) multă vreme", a spus el. "Încă din prima zi includem acest lucru în experiență. Le oferim exemple din rândul membrilor noștri, subliniind vârsta, dimensiunile (și) abilitățile fizice. De asemenea, îi educăm privitor la modul în care programăm WOD-urile noastre (și) modul în care fiecare dintre ele este accesibil".

Collins a explicat că evidențierea procesului îi ajută să înțeleagă că nu sunt aruncați în gura lupului: Elementele fundamentale vin pe primul loc și noii clienți se alătură grupului atunci când sunt conștienți de toate mișcările și au o înțelegere a accesibilității.

"Acest lucru pare să-i liniștească", a adăugat el.

 

Roehl, pe de altă parte, privește clientul in ochi și pune o întrebare: "Suficient de în formă pentru a face ce? Murph? Cum trebuie? "

El continuă: "Nu, cu siguranță nu ești în măsură să faci asta. Să fiu sincer, nici eu nu sunt. Ești, totuși, în locul perfect pentru a-ți schimba viața spre bine. "

Roehl a spus că explică apoi faptul că îmbunătățirea stării de sănătate și a formei fizice este un proces lent, treptat, care începe atunci când un sportiv află ce este capabil să facă corpul său.

ALT TEXT

Joseph McGowan, în partea stângă. (Prin amabilitatea lui Joseph McGowan)

Între timp, Joseph McGowan de la CBT CrossFit CrossFit din Salem, Oregon, a reușit să distrugă mitul, accentuând rolul antrenorului în acest proces.

"Am avut o clientă care nu lucrase niciodată, iar sunetul ganterelor care lovesc solul era suficient pentru a o face să tresară. Ceea ce a ajutat-o să ia decizia de a se înscrie era faptul că ar avea un antrenor care să lucreze cu ea trei zile pe săptămână, să o ghideze, să o încurajeze și să o felicite de-a lungul drumului", a spus McGowan.

El a adăugat: "Explicarea procedurii de a trece printr-o evaluare de trei zile și de a construi programe adaptate la nivelul abilităților fiecărui om este nemaipomenit pentru majoritatea oamenilor.”

McGowan a explicat că, de asemenea, trecerea de la o mișcare la alta se face doar când clienții sunt pregătiți fizic.

"Ne ajută la conturarea unei imagini clare a ceea ce pot gestiona raportat la nivelul formei fizice", a spus el." În plus, având niște scopuri pentru nivelul următor de mișcări, le alimentează ideea de a reuși mai bine mai devreme decât mai târziu".

ALT TEXT

CrossFit: Adaptabil la infinit. (Shaun Cleary)

O singură mărime nu se potrivește nimănui

Deși antrenorii au dezvoltat un anumit limbaj și au adunat exemple pentru a risipi miturile despre CrossFit, Knight, un fost interogator din armata Statelor Unite a spus că cel mai important este să-ți personalizezi abordarea și să eviți să devii prea atașat de o strategie. Aceasta se referă la abilitățile de comunicare.

"Eșecul ceilorlați antrenori (și) proprietari este strâns legat de capacitatea lor de a se adresa potențialulului membru. Pot antrenori fantastic, dar dacă nu pot interacționa cu oamenii, nu îi vor avea niciodată ca membri. Trebuie să abordați în mod special îngrijorările. Similar cu a face o mișcare: o singură replică ar putea funcționa pentru 10 sportivi, dar nu pentru 11.

Knight a adăugat: "Când văd ezitare sau cu tăgadă, trebuie să înțeleg de ce, și într-adevăr este etapa de (construire a) relaționare. Îmi place să-i cunosc, să le știu hobby-urile, ce le place și ce nu le place. Plecând din acel punct, îmi permite să formulez un răspuns care să li se potrivească cel mai bine ".

Astfel, dacă vă luptați să spulberați miturile pe care clienții temători le au, ar putea fi momentul să vă priviți și apoi să dezvoltați noi instrumente care să vă ajute să vă conectați cu persoana care vine la voi pentru ajutor, a spus Knight.

"Odată ce sunteți instruiți în aceste abilități, este greu să le stopați. "

Despre autor: Emily Beers este colaborator și antrenor al revistei CrossFit la CrossFit Vancouver. A terminat al 37-lea la Reebok CrossFit 2014.

Imaginea de pe copertă: iStockphoto.com/mppriv