M-am luptat cu decizia de a-mi pune numele în acest articol sau de a-l lăsa anonim. Pe de o parte, consider că sunt o susținătoare a campaniei End the Stigma "Gata cu stigmatele", care vizează schimbarea perspectivelor privind sănătatea mintală prin discuții deschise asupra problemelor. Cu toate acestea, odată ce acest articol va fi publicat, există riscul ca toți clienții sau părinții acestora să afle despre lupta mea cu bolile mintale.

Când mă gândesc la acest lucru, totuși, ezitarea mea se reduce la teama că oamenii nu vor înțelege sau nu vor putea să facă distincția între sănătatea mintală și capacitățile mele. Frica a fost un companion al meu de mult timp.

Când aveam 11 ani, am fost diagnosticată cu anxietate, tulburare obsesiv-compulsivă și depresie. Medicamentele anti-anxietate pe care le-am luat mi-au ținut simptomele sub control de ani de zile, dar efectele secundare m-au forțat să iau o pauză de la medicație.

Deși m-am simțit minunat o scurtă perioadă de timp după aceea, mi-am dat seama că, cu cât stăteam mai mult fără medicamente, cu atât mai mult îmi simțeam neliniștile. Am încercat să lucrez la alte modalități de a trata sentimentele anxioase. Am început fac exerciții în mod regulat, am învatat despre relaxarea musculară progresivă, am cumpărat uleiuri esențiale de lavandă și am tras aer profund când m-am simțit copleșită.

Dar, pe măsură ce timpul a trecut și am renunțat la medicație, am experimentat multiple atacuri de panică și căderi mentale. Știam că trebuie să-mi vizitez psihiatrul. Mi-a reînnoit medicația veche și mi-a spus să nu mă întorc la muncă până când voi fi din nou stabilă. În timp ce așteptam ca medicamentele să își facă din nou efectul asupra sistemului meu, am continuat să încerc să găsesc modalități de a face față neliniștilor cauzate de anxietatea de care sufeream. Mi-am luat concediu medical și i-am spus șefului meu că nu știu când mă voi întoarce. Am sfârșit prin a nu mă întoarce.

Constant deprimată, anxioasă, copleșită, iritată și incapabilă să mă relaxez sau să mă bucur de ceva, am luat decizia de a merge la un curs, la  o sală locală CrossFit. Ca să fiu sinceră, obiectivul meu, atunci când am intrat în acea sală pe data de 4 iulie 2014, a fost acela de a reuși să fac asta fără să plâng și fără a arăta că ceva nu este în regulă. După ce am încercat cu nerabdare să învăț noi abilități, am folosit o bara de haltere pentru prima dată și am făcut antrenamentul zilei foarte modificat, conceput pentru începatori, ceva neașteptat s-a întâmplat..

ALT TEXT

Kievit afirmă că grupele /clasele de CrossFIi au o configurare minunată pentru persoanele care se confruntă cu anxietate, deoarece reduce stresul pe care o persoană îl poate avea într-o sesiune unu-la-unu. De asemenea, creează comunitate.

Pentru prima dată după săptămâni am simțit că pot respira. Greutatea din piept m-a lăsat. Corpul meu era atât de implicat în antrenament, mușchii îmi tremurau, încât am reușit în cele din urmă să fac ceea ce nu făcusem de câteva săptămâni: să mă relaxez. Simțeam că tot sângele mi s-a vărsat din creier în mușchi, dar mi-a lăsat fără suficientă putere să gândesc. A fost incredibil.

Am venit acasă într-un suflet pentru a raporta mamei. Îmi amintesc că antrenamentul a fost singurul lucru care mi-a ajutat cu adevărat anxietatea de când atacurile de panică au început din nou. Ea a întrebat imediat: "Poți să mergi în fiecare zi?" Am râs, știind că voi fi norocoasă dacă corpul meu va reuși să se întoarcă acolo peste două zile.

În următoarele opt săptămâni, am continuat să mă lupt, așteptând ca medicamentele să aibă efect. Singura mea mântuire reală în acel moment era convingerea că mă voi simți bine data viitoare când voi merge la CrossFit. M-am concentrat pe asta pentru a mă ajuta să trec peste niște etape dure. În unele zile era singurul lucru pe care îl așteptam.

Până să încep să mă stabilizez cu adevărat, am început treaba la un nou loc de muncă și am fost copleșită de responsabilitățile primite. Am plecat în prima zi gândindu-mă: "Nu pot să fac asta", dar m-am forțat să mă întorc a doua zi și, cu fiecare zi, devenea tot mai ușor. Cu toate medicamentele mele, mersul la cursurile CrossFit - trei zile pe săptămână în prezent – l-am simțit a fi esențial.

 

ALT TEXT

Kievit spunea că efortul fizic o face să nu se mai gândească la nimic și o ajută să se relaxeze.

Reîntorcându-ne în prezent: Mă simt complet recuperată și chiar mai bine mental decât am fost înainte de renunțarea la medicație. Când am dificultăți în a face față stresurilor zilnice, mă asigur că ajung la sala de gimnastică. Întotdeauna îmi îmbunătățește starea de spirit și mă scoate din ale mele. Din anumite motive, când trag aer în piept, mă relaxez și respir liber.

Oamenii sunt adesea surprinși de decizia mea de a cheltui o sumă relativ mare de bani în fiecare lună "doar pentru a merge la sala de sport". Există o mulțime de explicații pentru motivul pentru care merită banii. CrossFit este cel mai bun antrenament pe care l-am avut vreodată. De asemenea, nu trebuie să planific nimic. Tot ce trebuie să fac este să mă duc și să fac ce mi s-a spus și astfel văd și simt rezultatele. Este ca și cum ai avea un antrenor personal, dar într-un grup, așa că accentul nu este numai pe tine.

Configurarea grupului este una dintre cele mai atractive caracteristici ale CrossFit. Toată lumea suferă în aceleași condiții. Toată lumea este la fel de nefericită în timpul WOD-ului, dar prietenoasă și vorbăreață înainte și după. Există o bună susținere, iar acest mediu creează comunitate.

ALT TEXT

CrossFit îți îmbunătățește aptitudinea fizică, dar pentru Kievit, beneficiile mentale sunt efectul cel mai indispensabil al antrenamentului.

Dacă oamenii mă întreabă, le spun că cel mai important motiv pentru care plătesc să fac CrossFit este efectul asupra sănătății mintale. Ca și persoană tânără, care își poate cumpăra pentru prima dată o casă, cu un loc de muncă plătit binișor de 30 de ore pe săptămână, nu sunt dispusă să fac compromisuri cu privire la calitatea de membru al CrossFit. Mai degrabă aș renunța la a cumpăra haine noi sau la cină, dacă s-ar întâmpla. Sănătatea mea, mai ales sănătatea mea mintală, este pe locul întâi.

Practicarea sportului CrossFit mă face sa ma simt bine. Ca cineva care s-a simțit complet zdruncinată de o boală mintală, pot să vă spun că aș plăti oricât pentru a nu mă mai simți niciodată așa.

Despre autor: Amy Kievit este consilier pentru familie și tineri în Hartford, Connecticut. În timpul liber, ea este voluntar la un centru terapeutic de echitație și lucrează la Yankee CrossFit din Farmington, Connecticut.

Toate fotografiile: Prin amabilitatea lui Amy Kievit