Una din acele povesti...

Acum cateva luni a trebui sa fac o vizita la doctor. Dupa o serie de intrebari, teste si asa mai departe, am facut greseala de a ii spune doctorului ca practic CrossFit de cativa ani. Explicandu-i ce este CrossFit-ul, am observat cum doctorul era din ce in ce mai nemultumit.

Asa ca s-a hotarat sa-mi tina o mica predica despre cat de periculos este acest sport, si cum ar trebui sa ma opresc imediat din a il mai practica. Se pare ca, ridicarea de greutati este o greseala foarte mare, si nu ar trebui sa lucrez niciodata cu mai multe de 2 kg. Recomandarea a fost sa inot si sa evit sa supun oasele la efort / tensiune foarte mare.

(Nu ma intelegeti gresit, nu am nimic impotriva inotului. Are foarte multe beneficii, insa nu traiesc intr-o piscina, si in plus de asta, in viata reala, uneori trebuie sa ridici lucruri a caror greutate depaseste 2kg )

Dupa 15-20 de minute in care mi-a dat exemple de accidentari, a fost randul meu sa schimb conversatia.

Am intrebat-o daca are copii. Am avut noroc: are un baiat de 3 ani si o fata de 5 ani.

Asa ca am intrebat-o daca si-a ridicat vreo data fiul in brate. Rapunsul a fost afirmativ. Apoi, urmatoarea intrebare a fost ce greutate are fiul ei. In acest moment, si-a dat seama in ce directie bat. Dupa o pauza lunga, mi-a raspuns: "Oh, dar asta e o situatie diferita!". Nu este cu NIMIC diferit.

Ce relevanta are daca iti ridici copilul in brate, punga de cumparaturi, sau greutatile de la sala?

Daca e nevoie sa ridici ceva de la pamant, fa-o intr-un mod sigur. Punct. Asta inseamna ca trebuie sa ai spatele drept, genunchii indoiti si sa initiezi miscarea impingand din picioare. Se numeste indreptare / deadlift.

"Deadlift-ul esto o miscare de o simplicitate de neegalat, si cu un impact puternic in cresterea fortei corpului din cap pana in picioare.

Indiferent ca telurile tale cand vine vorba de fitness sunt "imbunatatirea" metabolismului, cresterea fortei, cresterea masei musculare, scaderea excesului de grasime, refacerea spatelui sau imbunatatirea performantelor atletice, indreptarile sunt o cale rapida pentru a iti atinge telurile intr-un timp mai scurt.

Niciun exercitiu sau regim nu iti va proteja spatele de potentialele acciddentari din cauza sportului sau a altor miscari obisnuite din viata de zi cu zi mai bine ca deadlift-ul." Punct.

- Coach Greg Glassman, intr-un articol din CrossFit Journal. Va recomandam cu incredere sa-l cautati pe Google si sa-l cititi integral, merita din plin.

Antrenamentul cu greutati este esential pentru oase si muschi, punct.

Este momentul sa incetam sa ne mai fie frica de haltere si sa fim poate putini mai sceptici cand vine vorba de sfaturile pe care le primim de la oamenii care nu sunt din domeniu.

Cauta informatii, documenteaza-te, cauta un antrenor care este bine pregatit si stie ce vorbeste, si poate din cand in cand te mai sfatuiesti cu un doctor sportiv. Pune cat mai multe intrebari.

Miscarea este viata. Misca-te cat mai mult si da, ridica si niste greutati din cand in cand!